Sabtu, 20 Disember 2008

KuCiNg-KuCiNgKu...


"WAJAH MEK TOK"










Sebelum ni aku ade taip pasal kucing aku, Mek Tok. Nama tu abah aku yg bagi... Kucingnya bijak. Kisahnya, dulu kucing tu bukan family aku punya. Ntah dari mana pun tak tau.. Mek Tok ni dulu bermain2 area pintu ofis abah aku. Abah aku kesian tgok dia, abah bagi mkn. Hari makin hari Mek Tok sikit2 masuk dalam rumah n lastly jadi kitaorang punye. Kitaorang bela sampailah dia beranak 3 ekor. Tapi sayangnya tinggal 1. 2 lagi mati. sekor kena makan dek bapak kucing. Sekor lagi jatuh. Yang 1 tu sebab dia bertompok, abah aku bagi nama Tompok.



"WAJAH TOMPOK"


Lepas Tompok, Mek Tok bunting lagi selepas dia hilang dicuri orang. Akibat tu dia jadi renggang ng Tompok. Kesian Tompok... Malangnya, Mek Tok gugur. Aku tanam anak dia. Sekarang Mek Tok beranak lagi 3 ekor. Kami jaga sebaik2nya walaupun rumah naik air. Sekarang dah comel dah anak dia.





"ANAK-ANAK 'MEK TOK' YG TERBARU"



2 ulasan:

anntaj berkata...

alaaaahhhh comelnya...
yang ana nak bagi anntaj tu>???
:)
mek tok manja tak??
geramm...

MiSS MiMieY berkata...

anntaj-->
Mek tok dulu manja tp sjak ad org curi n bwt dia sakit smpai gugur, dia jd garang n tak hiraukan org.

anntaj nak ke? nt kucing membiak dulu ek.. mimi bg free je.