Khamis, 1 Januari 2009

~2009 TiBa~

Sebelum betul2 masuk ke Tahun 2009, aku awal2 lagi diingatkan oleh Abah utk membina azam, matlamat, Impian, Misi, Visi n Sume2 yg baru lah.. Tinggalkan yg lepas dan jadikan tahun ni 2009 lebih baik dari 2008.. YYEEHH!!!

AZAM--->

* "Lebihkan usaha demi mencapai segala kejayaan tak kira dari segi apa jua sekali pun."

MATLAMAT--->

*Dapat mengumpul duit yg byak.

*Dapat menghabiskan Diploma dengan jayanya.

*Dapat ringankan beban family.

*Cuba mempelajari sesuatu yg baru.

*Menjadi seorang yg lebih jimat dari sebelum ni..

*Kutip ilmu selagi boleh.

IMPIAN--->

*Dapatkan sebiji kereta. (Walaupun secondhand)

*Dapat contribute money to my family. (Nak rumah baru)

* Create bisnes.

* Dapat sambung Degree.

* Berubah menjadi lebih baik dari sebelum. (Tak kisah org nak kata apa).

MISI--->

*Mempertikatkan kemahiran dah pengetahuan dari semua bidang.

VISI--->

*Menjadi seorang anak yg berjaya dan mempunyai keyakinan sendiri demi mempertahankan keluarga.

p/s: DOAKAN PERJALANAN HIDUP 2009 BERJALAN LANCAR....

6 ulasan:

KhaLifah feDi berkata...

maaf kf tumpg melekat dicinie::-
mimiey,antara berikut yg maner mimiey rasa akan dilaksanakn dahulu..emm.semoge terca[ai ape yg dirancangkan..mudah2han..AMIN..

p/s:-kf celah :-kite utamakan ape yg sepatutnyer yg utama ( arr ayat ape nie ntah kf pun tak fhm..hehehe)

MiSS MiMieY berkata...

to kf--->
sekarang dh ade bisnes skit... so mybe dapat kumpul duit skit2 sampai akhr 2009 jadi byak.. (insyaalah)..
lagi, diploma dah nak habis, insyaallah habis ngan jaya..
n bila dah kumpul byk duit, y not dapat kete kan??? nti senang nak gerak bila dah ambik degree... takyah susahkan parent.
cari duit sendiri n beli barang sendiri.. thats all..

KhaLifah feDi berkata...

to Miss Mimiey-->hai as'kum cmt pagi semoge ceria "n" gembira pagi ini yer mimiey..
kf cume nk selesaikan urusan kite berdua..ini pantun nnya khsa 4 mimiey..
"Tuai padi antara nampak,esok jgn layu-layuan,intai kami antara nampak, esok jagan rindu-rinduan"

ok dh..sekian smile always..hehehe

jumpe esok yer..bye2..

MiSS MiMieY berkata...

to kf--->
pndai kf..

meo188 berkata...

hepi new year. gud luck!!! :)

MiSS MiMieY berkata...

to meo--->
hepy new year.. thanks...